Soproni SZC Porpáczy Aladár Technikum és Kollégium

Képzések

Eseménylista » Diákcsere Köln - Fertőd 2011.május 2-16.

Diákcsere Köln - Fertőd 2011.május 2-16.

2011. 05. 3. | 2010-2011 tanév eseménye | írta: Kalocsa Ibolya

Első alkalommal utaztak iskolánk diákjai május 2-án diákcsere program keretében Kölnbe. Mint ismert, 2008-tól a kölni Humboldt-Gimnáziummal sikeres Comenius-projektet bonyolítottunk le, ennek eredményeként pedig a két iskola igazgatója megállapodott, hogy ezentúl évenkénti diákcserét bonyolít le. A fertődi csoport 18 diákkal és kísérőtanáraikkal, Kalocsa Ibolyával és Piskoltiné Magyar Mariannával egy hétre utaztak a német városba, ahol a magyarok német diákoknál, tanáraik pedig a gimnázium tanárainak otthonában kaptak szállást. Egy hét elteltével a magyar és a német csoport közösen utazik Fertődre, ahol a magyar diákok viszonozzák a vendéglátást. A két hét eseményeiről készült képeket a galériában folyamatosan frissítjük!

Május 3-án a program az iskolában kezdődött. Megismerkedtünk az iskolaépülettel és az igazgató, Dr. Junge vezetésével az iskola tetejéről csodáltuk meg a várost a ragyogó napsütéses, de kissé hideg időben. Majd a Rajna folyón horgonyzó ökológiai kutatóállomásra mentünk, ahol megnéztük, hogy történik a folyóvíz vizsgálata. Ezután séta következett a folyóparton a modern városrészben, majd a belvárosba mentünk, ahol szabadprogram után a kölni városházán szívélyes fogadtatásban volt részünk. Ezzel a közös program véget is ért, a diákok német vendéglátóikkal haza, vagy más érdekes egyéni programra mentek.

Május 4-én részt vettünk az első tanítási órán, voltunk német, francia, spanyol, biológia és fizika órán is. Majd csoportunk a Dómhoz ment, ahol vezetéssel tekintettük meg a monumentális épületet, ezt követően a csoport nagy része felmászott a több mint 90 m magas kilátóba, a Dóm jobb tornyába. Több mint 500 lépcsőfok! Majd német kísérőnkkel elsétáltunk a híres 4711. sz. házig, ahonnan a híres kölni víz származik. Megnéztük délben a harangjátékot, és benn az épületben - amely egy üzlet - a kútból folyó kölnit. Néhány nevezetesség felkeresése után indultunk tovább a Csokoládémúzeumhoz, ahol egy kis kóstolót is kaptunk, sok érdekes látni- és kipróbálnivaló mellett. Innét újra az iskolához villamosoztunk, hogy német vendéglátóinkkal kiegészülve kibuszozzunk a Decksteiner Weiler nevű parkba, ahol evezésre várták a vállalkozó szelleműeket. Akinek még ez sem volt elég, az vendéglátóival esti programra is mehetett, többen a Kirmes-re igyekeztek, ugyanis Kölnben most van a búcsú.

Május 5-én, csütörtökön egésznapos kirándulásra indultunk vonattal Koblenzbe. Ebben a városban rendezik meg idén a BUGA-t, azaz a Bundesgartenschau - t, amely egy országos kertészeti kiállítás. Ragyogó napsütéses időben végigjártuk mindhárom helyszínt, eközben jártunk a Mosel és Rajna folyók találkozási pontjánál, az ún. Német Saroknál. A kiállítás alkalmából a Rajna felett felvonót építettek, az visz fel a túloldalon található szépen felújított várba, amely szintén kiállítási terület.

Május 6-án tanulóink újra az iskolában kezdték a napot, ahol különböző tanórákon vettek részt. Ezután Németország egyik legismertebb múzeumába, a Római-Germán Múzeumba mentünk, ahol vezetésen vettünk részt. A múzeum egy Bauhaus stílusú épületben közvetlenül a Dóm mellett található, mégpedig azért, mert a második világháború idején bunkerkialakítás közben itt találták meg a Dionüszosz-mozaikot, amely egy egykori római villa ebédlőjének padlózata volt. Erre épült rá a későbbiekben a múzeum épülete. A múzeumban található még a világ legnagyobb épen maradt rómaikori üveggyűjteménye is. A tárlatvezetést követően szabadprogram, majd pedig a kölni DuMont Kiadó meglátogatása következett. A DuMont a 19. században alapított magánkiadó, amely helyi és tartományi napilapot is megjelentet. A kiadóról szóló kisfilm megtekintése után végigvezetettek minket a nyomdában, ahol a legmodernebb nyomdagépek már a másnapi újságot készítették. A látogatás végén mindenki kedvére válogathatott és hazavihetett az aznapi újságok közül.

A hétvégére közös programot nem szerveztünk, a szombatot és vasárnapot a tanulók vendéglátóikkal töltötték el. A hétfői közös hazautazás után a program Magyarországon folytatódik. Reméljük, hogy hasonló szép időben, tartalmas programokkal tudjuk viszonozni vendéglátóinknak a Kölnben töltött hét napot.

Fenntartók

Partnerek

Elérhetőségek

Soproni SZC Porpáczy Aladár Technikum és Kollégium

• Cím: 9431 Fertőd Madách sétány 2/D
  • Tel./Fax: 99/537-162
  • E-mail:
  • Hol talál meg:

hol talál meg bennünket Feki Webstudio @ 2005-2024 - honlap, weblap, keresőoptimalizálás