Soproni SZC Porpáczy Aladár Technikum és Kollégium

Képzések

Eseménylista » Porpáczys diákok Szardínián!

Porpáczys diákok Szardínián!

2012. 05. 18. | 2011-2012 tanév eseménye | írta: Kalocsa Ibolya

Csodálatos élményben lehetett része az elmúlt napokban a fertődi középiskola hat diákjának és négy tanárának: 2012. május 14. és 18. között Szardínia szigetére, Olbiába utaztak, hogy részt vegyenek a Győr-Moson-Sopron Megyei ÁMK Porpáczy Szakközépiskolájának soron következő projekttalálkozóján. Az iskola észt, olasz és német partneriskolájával együtt nyert „Zurück zur Natur” pályázatával az Európai Bizottság Egész Életen Át Tartó Tanulás Comenius Iskolai Együttműködések programjában, amelynek keretében két éven át gyógynövényekhez kapcsolódó témákat dolgoz fel az iskola szakköre, illetve a legaktívabb résztvevők az iskolát is képviselhetik a projekttalálkozókon. A projekt előzményeiről és céljairól részletesen itt olvashat.
A házigazda LICEO CLASSICO A. GRAMSCI iskola gazdag programot állított össze: a hétfői érkezést követően kedden egy gyönyörű strandon játékos formában zajlott az ismerkedés, melyet piknik majd gyógynövény-felismerő túra követett a part menti növényzetben. Aznap este még részesei lehettünk Olbia védőszentje, San Simplicio ünnepének, azaz megnéztük a szardíniai települések látványos népviseletes felvonulását. A szerdai nap teljes egészében projektmunkával telt: a projekt keretében valamennyi iskola gyógynövénykertet alakít ki, a vendéglátókét tekintettük meg, majd mind a négy iskola bemutatta az elmúlt hónapokban elvégzett munkáját. A diákok hazájukban számos interjút készítettek idősebbekkel a gyógynövények felhasználásának hagyományairól, melyeknek eredményeit most bemutathatták, majd összehasonlították, és plakátokon összegezték a négy országban szerzett tapasztalatokat.
Csütörtökön egész napos kiránduláson vettünk részt La Maddalena szigetére, ahonnét a közeli Caprera sziget nemzeti parkjába mentünk, hogy vezetett gyalogtúrán ismerkedjünk a mediterrán macchia növényzetével. Mindeközben csodás kilátásban gyönyörködhettünk, a háttérben körös-körül a türkizkék tenger és a távolban Korzika hegyei.
A diákok a pénteki hazautazást követően így számoltak be élményeikről:
„Most repültem életemben először, ezért nekem a legelejétől új volt minden. A gyönyörű strandok, a tenger, a tipikus olasz utcák, házak mind-mind nagyon tetszettek és persze a sok program, amin résztvettünk. Az egész utazás egy élmény volt.”
„Az újdonság az volt, hogy megismertem az olaszokat, azt, hogy mások, mint mi. Pálmákat, kaktuszokat és tengert sem láttam még.”
„Az út előtt két szónál többet nem tudtam olaszul, most viszont már tudok egyet s mást. Gazdagabb lettem egy kis olasz nyelvtudással és egy nagyon kedves baráttal.”
„Fantasztikus volt, hogy más kultúrákat láttam a többieken keresztül. Talán ez volt a legjobb.”
„Nagyon sokat tudtam meg más emberekről, arról, hogy milyen fontos nyitni más emberek, kultúrák felé, rengeteg jó élményem volt, amire még sokáig emlékezni fogok.”
A találkozón készült képek itt  és itt találhatók.
Folytatás szeptember végén Észtországban!

Beszámoló az eseményről

Comenius projekt

2011. 10. 21. | írta: Kalocsa Ibolya | Fotók
Normal 0 21 MicrosoftInternetExplorer4 I skolánk a EU Egész életen át tartó tanulás programjának Comenius iskolai együttműködések keretében pályázatot nyújtott...

Kapcsolódó fotóalbumok

2012. 05. 14. Comenius találkozó Olbia/Szardínia Comenius találkozó Olbia/Szardínia 31 db fotó

Fenntartók

Partnerek

Elérhetőségek

Soproni SZC Porpáczy Aladár Technikum és Kollégium

• Cím: 9431 Fertőd Madách sétány 2/D
  • Tel./Fax: 99/537-162
  • E-mail:
  • Hol talál meg:

hol talál meg bennünket Feki Webstudio @ 2005-2024 - honlap, weblap, keresőoptimalizálás