Múzeumpedagógiai munkánk

Múzeumi órák keretében lehetőséget biztosítunk egy-egy téma alapos megismerésére. A foglakozás során a tanulók megismerik a témához kapcsolódó tárgyakat, történeteket. Kisebb kutatási feladatokat is kapnak, majd feladatlap segítségével rögzíthetik ismereteiket. A foglakozásokat pedagógus vezeti, melybe bevonjuk a csoportot kísérő tanárokat is. Egy-egy foglakozás időtartama kb. 120 perc, mely igény szerint változtatható. A tájházak jó lehetőséget adnak arra is, hogy minden korosztállyal tematikus foglalkozások keretében ismertessük meg a paraszti életet. Ezekkel a foglalkozásokkal megerősíthetjük a hon- és népismeret tantárgy keretében tanultakat is.

A látottak rögzítését múzeumi füzetsorozatunk segíti, melyet minden foglalkozáshoz megkapnak a résztvevők.

A foglalkozások témái: Íjászati foglalkozás

1. Élettér - szobabelső a 19-20. században

Élet a szobában. Az ágy és az alvás története.

Tartalma: Egyszerű és praktikus bútorok
Különleges ágyak. Az ágynemű, az ágy bevetése.
Népi gyermekjátékok készítése, kipróbálása
korosztálynak megfelelően

Népi gyermekjátékok készítése szalmából

2. Élettér - a konyha változása a 19-20. században

Tartalma: Fűtési megoldások a konyhában.
Kenyérsütés, főzés, tárolás és ételhordás eszközei.
Hagyományos étrend, népi ételek, receptek. Tartósítási
eljárások. Egy régi étel elkészítése, kóstolása.

Őseink földművelése. Gabonaismeret.

3. Mindennapi kenyerünk - vetéstől a kenyérsütésig

Mezőgazdasági eszközök a 19-20. században

Tartalma: Őseink földművelése. Gabonaismeret.
A földművelés eszközei, néhány eszköz kipróbálása.
Aratási szokások az Esterházy uradalomban.

A földművelés eszközei, néhány eszköz kipróbálása. Aratási szokások az Esterházy uradalomban.

4. Kézműves foglalkozások

Fazekas foglalkozás

Tartalma: Szövés növényi nyersanyagokból, bőrözés,
fazekasság, fafaragás.
Az elkészített tárgyak elvihetők.

Múzeumpedagógiai programunk kapcsolódik az általános iskolák hon- és népismeret tananyagához.